Δυτικά Βαλκάνια - Δαλματικές ακτές - 2η μέρα

ΗΜΕΡΑ 2η - 18/7 OHRID-KOTOR 330χλμ./ 7 Ώρες

Το επόμενο πρωί αφού ετοιμάσαμε τις μηχανές μας και φάγαμε το πρωινό μας, ξεκινήσαμε για Μαυροβούνιο και συγκεκριμένα για το Kotor, διασχίζοντας πρώτα την Αλβανία. Στο πέρασμά μας είχαμε το El Bashan,τα Τίρανα και στη συνέχεια τη λίμνη Shkodra και από κει να μπούμε στο Μαυροβούνιο.

Αφήνοντας τη λίμνη της Οχρίδας και με κατεύθυνση τα σύνορα της Αλβανίας μας περίμενε μια όμορφη διαδρομή με ωραίες ανοιχτές στροφές μέσα σε ένα καταπράσινο τοπίο.

Δεν αργήσαμε να φτάσουμε στα σύνορα της Αλβανίας. Εκεί απλά δείξαμε την ταυτότητα μας και περάσαμε χωρίς καμία καθυστέρηση.

Το τοπίο άλλαξε εντελώς περνώντας τα σύνορα. Η διαδρομή κατηφορική πλέον μέσα από ένα ξερόβουνο.

Φτάνοντας στα πρώτα χωριά μας έκαναν εντύπωση τα υπαίθρια πλυντήρια αυτοκινήτων (αν μπορεί κάποιος να τα πει έτσι) που δεν είναι τίποτα παραπάνω από ένα λάστιχο ποτίσματος που το στηρίζουν σε πέτρες με το νερό να τρέχει. Μ’ αυτόν τον τρόπο δείχνουν ότι μπορείς να σταματήσεις και να σου πλύνουν το αυτοκίνητο.

Tα τοπία και τα χωριά που περάσαμε αδιάφορα, η οδήγησή τους…..ΔΡΑΜΑ. Τα αυτοκίνητα ερχόντουσαν κατά πάνω μας μπαίνοντας στο αντίθετο ρεύμα, προκειμένου να αποφύγουν κάποια λακκούβα ή για να κάνουν κάποια προσπέραση, ξεχνώντας να επιστρέψουν στη λωρίδα τους και αδιαφορώντας αν κάποιος άλλος έρχεται από το αντίθετο ρεύμα με αποτέλεσμα ο πιο αδύναμος ή πιο σώφρον να κάνει στην άκρη. Εγώ προσωπικά δύο φορές σχεδόν βγήκα από τον δρόμο προκειμένου να αποφύγω τις αγκαλιές και τα φιλιά με τους απέναντι. Ευτυχώς στο δρόμο προς El Bashan πετύχαμε ένα φορτηγό το οποίο και αφήσαμε μπροστά μας για κάλυψη.

Ένα γρήγορο πέρασμα από El Bashan και από κει πήραμε τον δρόμο για Τίρανα.

Ο δρόμος καλύτερος σε κάποια σημεία μέχρι που μπήκαμε στην εθνική οδό. Θεωρήσαμε ότι μπήκαμε σε καλό δρόμο και πάνω που πήγαμε να ανακουφιστούμε, από το πουθενά η εθνική κόβεται μπροστά μας και με μια κατά κάποιο τρόπο αναστροφή βρίσκεσαι σε ένα στενό δρόμο των Τιράνων.

Τα Τίρανα μεγάλη πόλη με μεγάλα αλλά παλιά και απεριποίητα κτήρια και σε αντίθεση με τα κτήρια τους τα αυτοκίνητα τους είναι καινούργια και πολυτελείας, παντού BMW και MERCEDES.

Μπαίνοντας στις πλατείες το απόλυτο χάος να θυμίζει κάτι από Ινδία (από βιντεάκια που έχω δει). Ο Κ.Ο.Κ. ή δεν ξέρω πως αλλιώς τον λένε στα αλβανικά δεν υπήρχε. Όποιος προλάβαινε έμπαινε ή έβγαινε. Το κερασάκι στην τούρτα ένα ασθενοφόρο να κάνει το γύρο της πλατείας πάνω σ αυτήν.

Στα φανάρια όσοι μας πλησίαζαν μόλις έβλεπαν τις πινακίδες μας μιλούσαν άπταιστα ελληνικά.

Αφού καταφέραμε και περάσαμε και αυτή τη δοκιμασία με επιτυχία βγαίνοντας σώοι από τις πλατείες, μας περίμενε η επόμενη δοκιμασία, η διαδρομή από τα Τίρανα για τη λίμνη Shkodra. Εδώ είχαμε να αντιμετωπίσουμε μία ας το πούμε εθνική οδό, με μία λωρίδα ανά κατεύθυνση. Το τι γινόταν; Μπορείτε να φανταστείτε από τον τρόπο οδήγησης που περιέγραψα νωρίτερα. Ο καθένας προσπερνούσε όπου ήθελε, όποτε ήθελε και για όσο ήθελε. Βλέποντάς τους νόμιζες ότι δοκιμάζουν ο ένας τον άλλο για το ποιος είναι ο πιο ατρόμητος και θα παραμείνει στον δρόμο. Δεν είναι τυχαίο που μια διαδρομή 230χλμ. κράτησε 5 ολόκληρες ώρες. Μετά από αυτή την εμπειρία στους δρόμους της Αλβανίας φτάσαμε στα σύνορα του Μαυροβουνίου.

Από κει και πέρα αρχίζει ο πολιτισμός, ωραία τοπία, πολύ καλή ποιότητα ασφάλτου και κυρίως άψογη οδηγική συμπεριφορά από όλους, κάτι που μας είχε λείψει όλη μέρα.

Η πρώτη πόλη που συναντάμε είναι το Bar, μία παραθαλάσσια τουριστική πόλη που μας έβαζε σιγά σιγά στο κλήμα των δαλματικών ακτών.

Από κει συνεχίσαμε παραλιακά για το Kotor περνώντας πρώτα από την Budva που είναι γνωστή τοπικά ως η πρωτεύουσα της νυχτερινής ζωής.

Δύο ώρες από τη στιγμή που περάσαμε τα σύνορα της Αλβανίας χρειάστηκαν για να φτάσουμε στο πανέμορφο Kotor.

Κατευθυνθήκαμε στο δωμάτιό μας και πριν ξεκινήσουμε για να γνωρίσουμε την πόλη κάναμε μία μικρή ανάπαυλα για ανασυγκρότηση δυνάμεων αλλά και για να απολαύσουμε την υπέροχη θέα από το μπαλκόνι μας.

Αφού πήραμε μια πρώτη γεύση του Kotor από ψηλά ξεκινήσαμε για να ξεναγηθούμε στην παλιά πόλη άνετοι με το χρόνο, μιας και θα καθόμασταν και την επόμενη μέρα.